Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

شرایط تحصیل در ترکیه | مهم ترین شرایط برای تحصیل در ترکیه با زبان انگلیسی

شرکت کهربا قصد دارد در این مقاله شما را با شرایط تحصیل در ترکیه با زبان انگلیسی آشنا کند . اگر شما قصد دارید برای تحصیل به کشور ترکیه مهاجرت کنید ، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید.

به طور کلی یادگیری زبان های خارجی کمی سخت می باشد اما در بین زبان های خارجی، زبان انگلیسی به گونه ایی به زبان فارسی نزدیک بوده و یادگیری این زبان برای ایرانیان نسبت به دیگر زبان های خارجی آسانتر می باشد.

یکی از دلایل این یادگیری راحت و سریع این زبان آن است که مردم ایران از سن ۱۳ سالگی در مدارس مشغول به تحصیل زبان انگلیسی می شوند. از همین رو راحت ترین زبان خارجی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور برای ما ایرانیان زبان انگلیسی می باشد.

شرایط تحصیل در ترکیه

شباهت زبان ترکی با زبان فارسی

زبان ترکی یکی از زبان هایی می باشد که از لحاظ شباهت به زبان فارسی، وجه اشتراک نسبتا کمی را دارا می باشد. از طرفی زبان ترکی نیز برای اکثر مردم ایران نا آشنا می باشد. اگر به فیلم های ترکیه ایی دقت کرده باشید، متوجه زبان پیچیده ترکیه نیز شده اید. اکثر افرادی که به عنوان مشاور در حوزه های مهاجرت به ترکیه مشغول به کار هستند، بر این عقیده اند که برای تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه باید حتما زبان ترکی را فرا گرفت.

شرایط تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی

از همین رو ما به شما در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید تنها با زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید. همانطور که می دانید اکثر دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل را دارند، سطح زبان انگلیسی خود را در اوایل تحصیل خود به منظور مهاجرت تحصیلی افزایش می دهند تا بتوانند در کنار دریافت مدارک بین المللی زبان، در کشور مورد نظر نیز به راحتی ارتباط برقرار کنند.

ولی در موضوع ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه اکثر سایت و آژانس های مهاجرتی، بحث یادگیری زبان ترکی را برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه را نیز مطرح می کنند. این موضوع از یک طرف کاملا غلط بوده و از طرفی دیگر باعث نا امیدی دانشجو نیز می شود.

شرایط جذب دانشجویان در ترکیه

چرا که دانشجویان برای دریافت مدارک بین المللی زبان انگلیسی مانند تافل و آیلتس ممکن است سال ها تلاش کرده باشند و با رسیدن زمان مهاجرت تحصیلی با موضوع یادگیری زبان ترکی نیز مواجه شوند. این موضوع صحیح است که زبان ترکی برای زندگی در کشور ترکیه لازم می باشد ولی برای پذیرش گرفتن و تحصیل در دانشگاه های ترکیه الزامی برای یادگیری زبان ترکی وجود ندارد.

شما به عنوان یک دانشجو کافی است که مدارک زبان انگلیسی خود را با نمرات مناسبی کسب کنید و به راحتی با استفاده از آن ها در دانشگاه مورد نظر خود در کشور ترکیه مشغول به تحصیل شوید.

کشور ترکیه امروزه با توجه بر فرصت های جذب دانشجویان کشور های آسیایی، در ساز و کار آموزش دانشگاه های خود نیز زبان انگلیسی را در نظر گرفته است. تعداد بسیار اندکی از دانشگاه های ترکیه امروزه تنها به زبان ترکی مشغول به تدریس می باشند.

تدریس در دانشگاه های بین المللی

اکثر دانشگاه های ترکیه نیز زبان تدریس را به صورت بین المللی تغییر داده اند. رشته های پزشکی نیز به خاطر حساسیت بالایی که دارا می باشند، اساتیدی که ملیت آن ها ترکیه ایی می باشند، باید به زبان ترکی دروس این رشته را نیز تدریس کنند. در اکثر کشور های خارجی این موضوع نیز رعایت می شود.

به طور مثال در دانشگاه های پزشکی روسیه، زبان تحصیلی پزشکان برای وزارت بهداشت ایران نیز تنها زبان روسی مورد تایید قرار می گیرد.

همانطور که گفته شد زبان تدریس رشته های پزشکی وابسته به اساتید آن رشته نیز می باشد. از آن جایی که باید در این رشته تدریس به صورت دقیق و مناسبی انجام گیرد و همچنین هیچ ابهامی در آن وجود نداشته باشد، باید فردی که به عنوان مدرس و یا استاد دروس متعلق به آن رشته را به زبان مادری خود و یا زبانی که کاملا مسلط بر آن است تدریس کند.

آزمون انگلیسی برای شرکت کنندگان

برای آن که بتوانید برای مهاجرت تحصیلی با زبان انگلیسی به کشور ترکیه سفر کنید لازم است در کنار آزمون های بین امللی تافل و آیلتس نیز یک آزمون مخصوص کشور ترکیه را نیز شرکت کنید. این آزمون به نام آزمون yos بوده که سطح توانایی شما در زبان انگلیسی و ترکی می سنجد.

این آزمون از دو بخش انگلیسی و ترکی تشکیل شده است. کسانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را در کشور ترکیه دارند، می توانند تنها قسمت زبان انگلیسی آن را نیز آزمون دهند. و کسانی که هر دو زبان را می خواهند به صورت همزمان امتحان بدهند می توانند از هر دو قسمت آن نیز استفاده کنند و با شرکت در یک آزمون دو مدرک زبان خارجی را نیز دریافت کنند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با آزمون یوس می توانید مقاله معرفی آزمون یوس را مطالعه کنید.

امیدواریم که توانسته باشیم شما را با مهمترین شرایط تحصیل در ترکیه با زبان انگلیسی آشنا کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید