Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

ارائه خدمات حمایتی به خانواده های دارای فرزند چندقلو

ایسنا/خراسان جنوبی کمیته امداد خراسان جنوبی از ارائه خدمات حمایتی به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال (سه نوزاد و بیشتر) با هدف افزایش کیفیت زندگی برای آن‌ها از ابتدای امسال خبر داد. 


سید رضا حسینی، امروز ۸ آذر به رسانه‌ها گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان به امضاء رسیده این نهاد خدمات متنوعی را برای خانواده‌هایی که دارای فرزند چند قلو بوده و نیازمند کمک هستند، در نظر گرفته است. 


به گزارش ایسنا، وی افزود: خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسئولان هستند، چراکه بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آنها در دستور کار قرار گرفته است. 


حسینی به جامعه هدف و مشمول این کمک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌های پر نوزاد متقاضی مساعدت که از امکانات دولتی و یا عمومی غیر دولتی استفاده نکرده و دارای تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده ۳ قلو و بیشتر می‌باشد، مشمول این طرح خواهند بود. 


به گفته وی، ۵ ارائه خدمت به این خانواده‌ها پس از تأیید میزان و نوع نیازهایشان توسط کارشناسان این نهاد در مواردی نظیر کمک هزینه تامین مسکن و کمک هزینه معیشت و درمان به صورت بلاعوض، تسهیلات اشتغال‌زایی و وام مسکن و نیز خدمات حمایتی صورت می‌گیرد. 

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید