Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

دعوت از بلاگرها برای ازدواج


P style=”TEXT-ALIGN: justify”>در ادامه یادداشت ۲۸ دی روزنامه آرمان ملی به قلم مجید ابهری آسیب‌شناس می‌خوانیم: ازدواج یکی از اصلی‌ترین مراحل زندگی هر مرد و زن است و برای انجام آن به مقدمات و تفکراتی نیاز است. یکی از این مقدمات، انتخاب همسر مناسب و شیوه‌های آغاز زندگی است و در مرحله دوم ادامه زندگی شادکام و موفقیت‌آمیز به دنبال مرحله اول انجام می‌گیرد. برای همسان گزینی و انتخاب منطقی باید از راهنمایی‌ها و خرد افرادی که در زمینه همسرگزینی و آغاز زندگی و ادامه آن دارای علم و تجربه هستند، استفاده کرد. در حال حاضر مشاوران ازدواج در این زمینه کم کم جایگاه واقعی خود را پیدا کرده‌اند.


متاسفانه ما شاهد دعوت وزارت ورزش و جوانان از این اینفلوئنسرها و بلاگرهای خانم برای تشویق به ازدواج بودیم، که این امر می‌تواند در راستای فرهنگ‌سازی و تمایل قشر جوان به آنها به عنوان یک الگو! مهم باشد، ولی در ادامه این حرکت می‌توان به این امر اشاره داشت که متاسفانه در شرایط غیر منطقی از این بلاگرها دعوت به عمل آمده و نظرخواهی شده است در حالی که باید از روانشناسان، مشاوران ازدواج، روحانیون و کارشناسان دانشگاهی دعوت می‌شد که نقش و جایگاه موثری را دارند. معلوم نیست علت حرکت این وزارتخانه دولتی چیست؟


بلاگرها به علت داشتن تخصص در پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی به‌طور نظری در برخی از موارد توانمند هستند که ارتباطی به علوم انسانی و تجربی ندارد. اجرای این برنامه بی‌توجهی به صاحب‌نظران و ارباب تجربه در زمینه این امر مهم و حیاتی در زندگی جوانان است. ابتدا باید مشخص شود که این بلاگرها برای ازدواج موفق خود و خانواده و دوستان‌شان چه اقداماتی انجام داده‌اند که اکنون نوبت جوانان جامعه رسیده است. گویا مدیران این برنامه برای ایجاد جایگاه در بین نوجوانان و جوانان که با فضای مجازی سر و کار دارند از این افراد استفاده کرده‌اند اما جامعه علمی منتظر پاسخ مناسب از سوی این مدیران است.


باید اینجا از اظهارنظر یکی از مدیرانی که از این دعوت حمایت کرده بود اشاره داشته باشم که گفته بود: «اگر مجمع خیرین ازدواج توانسته آدم‌های متفاوتی رو که هیچ وقت صدای ما به‌آنها نمی‌رسد جمع کند و درباره ازدواج باهاشون حرف بزنه، دمشون گرم. این جلسه رو نبودم و ازجزئیات مطلع نیستم ولی اعتراف می‌کنم درهمین مدت از آخوند تا شل‌حجاب و از قهرمان المپیک تا کارتن‌خواب را دعوت و باهاشون گفت‌وگو کردم.» از ایشان که فردی متخصص و متعهد و شناخته شده است این توقع نیست که پررنگ یا کمرنگ بودن حجاب را دلیل این گردهمایی قلمداد کند با عنایت به اینکه او در این زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای داشته و اشخاص صاحب نظر را به خوبی می‌شناسد و بیان چنین اظهار نظری از او عجیب است.


دیدگاهتان را بنویسید