Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

دویماج عصرانه لذیذ آذری ها

 دویماج یکی از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی است. اهالی تبریز، میانه و اردبیل این میان وعده سبک را به شیوه‌های مختلف تهیه می‌کنند. دویماج برای صبحانه کودکان هم مناسب است و سریع آماده می‌شود.


گروه زندگی – دویماج یکی از غذاهای محلی استان آذربایجان شرقی است. اهالی تبریز، میانه و اردبیل این میان وعده سبک را به شیوه‌های مختلف تهیه می‌کنند. دویماج برای صبحانه کودکان هم مناسب است و سریع آماده می‌شود. برای عصرانه آن را همراه با سبزی خوردن و میوه‌های تابستانی (انگور و هندوانه) هم تهیه و سرو می‌کنند.


*** مواد لازم


نان خشک تبریزی ۴ عدد


(باید از نان نازک سفید خشک شده استفاده کنید)


آب یا دوغ یک لیوان یا به میزان دلخواه (برای مخلوط کردن، خیس کردن و فرم دادن نان خشک) 


پنیر تبریز ۲۰۰ گرم  کره ۱۰۰ گرم 


گردوی خردشده به میزان لازم


دویماج؛ عصرانه لذیذ آذری‌ها


***طرز تهیه


نان‌ها را درون کاسه‌ای بزرگ به اندازه دلخواه خرد کنید و کم‌کم آب (یا دوغ) را به آن اضافه کنید و هم بزنید. خرده‌های نان نباید مثل ترید آبگوشت له شوند. همین قدر که‌ تر باشند تا بتوان آنها را گلوله کرد، کافی است. پنیر را ریز رنده یا خرد کرده و به آن اضافه کنید. اکنون کره را آب کنید و همراه گردو به آن اضافه و کاملا با دست مخلوط کنید. مواد را درون دست‌ها به شکل گرد فشرده کنید تا کاملا به‌هم بچسبد و متلاشی نشود. اگر این مواد از هم باز شد کمی آب و کره آب‌کرده اضافه کنید. دویماج شما آماده است.


دویماج؛ عصرانه لذیذ آذری‌ها


***فوت آخر


در برخی از نواحی درون همین مواد سبزی خوردن ساطوری شده یا کاهوی ریزشده  می‌ریزند. دویماج معمولا طعم دلخواه خودش را دارد و به خاطر وجود پنیر تبریزی مزه دار، نباید به آن نمک یا ادویه اضافه کنید.


برای تهیه این میان وعده نمی توانید از هر نوع نانی استفاده کنید.نان های حجیم برای تهیه آن مناسب نیستند.با نان لواش کمی خشک شده هم می توان دویماج تهیه کرد. این غذا در عین ساده بودن سرشار از کلسیم، فیبر و ویتامین‌های گروه ب است. البته فراموش نکنید به دلیل نان و گردوی استفاده شده در آن کربوهیدرات و کالری بالایی دارد و اگر رژیم غذایی ویژه ای را دنبال می کنید مراقب میزان مصرف تان از این عصرانه پر انرژی باشید.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید