Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

مشارکت ۴۰ درصدی معاونت علمی و صندوق نوآوری در ایجاد صندوق VC

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به مشارکت معاونت علمی برای ایجاد صندوق خطرپذیر در حوزه پتروشیمی گفت: این صندوق با یک سرمایه دو هزار میلیارد تومانی کار خود را آغاز می کند و ۴۰ درصد این سرمایه را معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌کند.


به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم امضای موافقت‌نامه معاونت علمی با یک هلدینگ حوزه پتروشیمی که در محل معاونت علمی برگزار شد، با بیان اینکه مزین‌شدن امسال به نام سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، حرکت جدی را در کشور در این حوزه ایجاد کرده است، افزود: اگر منصفانه فکر کنیم جهش تولید دانش‌بنیان از امسال شتاب گرفت، به طوری که قانون جهش تولید دانش‌بنیان در خردادماه به تصویب رسید که قطعا تصویب این قانون نتیجه توجه به موضوع دانش‌بنیان‌ها بوده است.


دهقانی فیروزآبادی، قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از قوانین مترقی کشور توصیف و خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان گفت که کمتر از ۱۰ کشور پیشرفته دنیا دارای چنین قانونی مترقی هستند.


وی لازمه ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر را ایجاد چنین صندوق‌هایی بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان دانست و یادآور شد: گفتمان دانش بنیان شدن اقتصاد باید در همه دستگاه‌ها اجرایی شود؛ از این رو همه دستگاه‌ها یک آیین‌نامه فعالیت در حوزه دانش‌بنیان را با همکاری معاونت علمی تصویب کرده و به اجرا گذاشته‌اند.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری این یک اقدام را یک دستاورد بزرگ دانست که پیامدهای آن در ۱۰ سال آینده مشخص خواهد شد.


دهقانی فیروزآبادی با اشاره به افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان صد هزار میلیارد تومان، گفت: این امر از جمله مواردی بوده که به واسطه قانون جهش تولید دانش‌بنیان به تصویب رسیده است.


وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری اقتصاد دانش‌بنیان در شعار سال محقق شود، اظهار کرد: معتقدیم فراز و نشیب‌هایی در حوزه دانش‌بنیان‌ها وجود دارد، اما شرکت‌های موفقی هم بوده ‌اند که توانسته‌اند محصولات خوبی را به تولید برسانند.


معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ۱۰ سال از اجرای قانون حمایت از دانش بنیان‌ها می گذرد، خاطرنشان کرد: از همان موقع حوزه علم و فناوری مسیر متفاوتی در پیش گرفته است و اکنون در موقعیتی هستیم که نظام نوآوری عرضه محور است.


وی ادامه داد: اما باید این رویه را تغییر دهیم، به طوری که این نظام تقاضامحور باشد؛ زیرا توجه به تقاضا می‌تواند بازار بزرگی را برای دانش‌بنیان‌ها فراهم کند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید