Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

همه چیز در مورد بهترین بیل مکانیکی موجود در ایران

همه چیز در مورد بهترین بیل مکانیکی موجود در ایران

بیل مکانیکی، یکی از چندین ماشین سنگین مورد استفاده در راهسازی و پروژه‌های عمرانی به شمار می‌رود. وجود این ماشین در پروژه‌های عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماشین با وجود بازوهای قدرتمند و باکتی که در قسمت جلوی خود دارد، کارهایی از قبیل لایروبی، خاکبرداری و… را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

در ادامه به تعریف بیل مکانیکی و بررسی بهترین بیل مکانیکی موجود در ایران می‌پردازیم.

بیل مکانیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بدون شک، بیل مکانیکی یکی از مهمترین ماشین آلات راهسازی غول پیکر است. بدون وجود انواع مختلف بیل مکانیکی نمی‌توان بسیاری از پروژه‌های ساختمانی و معماری را به سرانجام رساند. در واقع یکی از مهمترین دلایل ساخت ساختمان‌های پیشرفته، بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، پل‌های روگذر و زیرگذر و … استفاده از بیل‌های مکانیکی می‌باشد.

از انواع مختلف بیل مکانیکی موجود در ایران می‌توان برای حفر کانال و گودال در ابعاد و قطر مختلف، گودبرداری ساختمان‌ها، خاکبرداری سطح زمین و غیره استفاده کرد. بیل‌های مکانیکی در انواع و کیفیت‌های مختلفی ساخته می‌شوند. قابلیت نصب تجهیزات دیگر بر روی انواع بیل مکانیکی وجود دارد.

بنابراین می‌توان از این ماشین آلات راهسازی و معماری به صورت چند وجهی استفاده کرد. از جمله تجهیزاتی که می‌توان روی بیل‌های مکانیکی نصب کرد می‌توان به چنگک، گراپ، سنگ جت و غیره اشاره کرد. به طور کلی می‌توان گفت، بسیاری از کارهای زیربنایی در پروژه‌های معماری سنگین، به وسیله بیل‌های مکانیکی قابل انجام هستند.

بررسی انواع مختلف بیل مکانیکی

بیل مکانیکی توسط کارخانجات تولید تجهیزات و در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. تقریبا کارکرد تمامی انواع بیل مکانیکی مشابه می‌باشند اما در جزئیات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در ادامه به بررسی بهترین و پرکاربردترین بیل‌های مکانیکی در ایران و کارکرد آن‌ها می‌پردازیم.

  • بیل‌های مکانیکی چرخ زنجیری :
    این انواع بیل مکانیکی از چرخ‌هایی زنجیری ساخته شده‌اند. وجود چرخ‌های زنجیری در این نوع بیل‌های مکانیکی باعث می‌شود تا عملیات هموارسازی را نیز انجام دهند. از طرفی حرکت این ماشین‌ها در محیط‌های پر از سنگ و کلوخ نیز راحت‌تر است.
  • بیل‌های مکانیکی چرخ لاستیکی :
    این انواع بیل مکانیکی بیشتر مکان‌هایی که هموار هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که وجود چرخ‌های لاستیکی باعث می‌شود که حرکت این ماشین‌ها روی سنگ‌های تیز سخت شود.
  • ماشین آلات بیل مکانیکی شاول - تسیکو
    بیل مکانیکی شاول
    • بیل‌های مکانیکی درگ لاین :
      انواع بیل مکانیکی درگ لاین در قسمت دهانه، شامل سطلی می‌باشند. عملیات خاکبرداری معمولا به وسیله این سطل‌ها انجام می‌شود. به همین دلیل این بیل‌ها برای حفر صخره و اجسام سخت مناسب نیستند. به این بیل‌ها بیل کششی نیز گفته می‌شود.
    ماشین آلات بیل مکانیکی درگ لاین - تسیکو
    بیل مکانیکی درگ لاین
    • بیل‌های مکانیکی منقاری :
      بیل‌های مکانیکی منقاری از جمله ماشین‌هایی هستند که استفاده گسترده‌ای در عملیات خاکبرداری دارند. قسمت جلویی این انواع بیل، دارای دو محفظه می‌باشد که روی هم قفل می‌شوند. بنابراین برای حمل اشیاء با محافظ مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این بیل‌ها، بیشتر برای کارهایی که مسئله ایمنی در آنها مهم است، توصیه می‌شود.
    ماشین آلات بیل مکانیکی منقاری - تسیکو
    بیل مکانیکی منقاری

    بیشتر بخوانید : تفاوت بیل مکانیکی و لودر چیست ؟

    آشنایی با قطعات ماشین آلات راهسازی

    بدون شک، وجود تجهیزات و قطعات مناسب در ماشین آلات راهسازی مانند بیل مکانیکی، باعث کارکرد درست آن‌ها می‌شود. بیل‌های مکانیکی در صورت عدم برخورداری از قطعات و تجهیزاتی مناسب ممکن است کارکرد خوبی از خود ارائه ندهند. بنابراین وظیفه ساخت و تولید قطعات بیل مکانیکی، امری خطیر و مهم است.

    به طور کلی ساختمان یک بیل مکانیکی شامل اتاقک فرمان، بیل، انواع چرخ، کابل وغیره می‌باشد. اتاقک فرمان دارای کابین شبیه خودروهای معمولی است که از طریق آن می‌توان حرکت چرخ‌ها و قسمت بیل دستگاه را کنترل کرد. قسمت بیل وظیفه حفر و خاکبرداری را برعهده دارد. چرخ ها و کابل‌ها نیز به عنوان عناصر نگهدارنده شناخته می‌شوند.

    در ادامه به بررسی قطعات و تجهیزات بیل‌های مکانیکی می‌پردازیم و نحوه کارایی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

    آشنایی قطعات ماشین آلات بیل مکانیکی - تسیکو
    • موتور دیزلی :
    • بیل مکانیکی مانند تمامی ماشین‌ها دارای یک موتور دیزلی می‌باشد. این موتور دیزلی نیروی پیشران بیل برای حرکت را تامین می‌کند. این موتورها به وسیله سوخت و هوا نیروی مورد نیاز برای حرکت این بیل را تامین می‌کنند.
    • پمپ هیدرولیکی :
      پمپ هیدرولیکی وظیفه مهمی در بیل‌های مکانیکی به عهده دارد. این پمپ وظیفه تبدیل توان ورودی به توان هیدرولیکی را بر عهده دارد.
    • دکل:
      دکل همان بازوی حرکتی بیل مکانیکی است. این بازوها در راستاهای مختلفی چرخش می‌کنند و عملیات خاکبرداری، حفر و غیره را انجام می‌دهند.
    • سر بیل (باکت) :
      سر بیل یا باکت همان قاشقکی است که روی بازوی بیل مکانیکی تعبیه شده است. در واقع این سر بیل‌ها محفظه‌ای برای نگهداری و حمل موادی مانند خاک و سنگ و… به شمار می‌روند.
    • سلکتور :
      سلکتور همان شیر ورودی می‌باشد. این سلکتور، وظیفه تقسیم و پخش فشار روغن در موتور و جک‌های هیدرولیکی را دارد.

    به طور کلی می‌توان گفت مهمترین تجهیزات و قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی از نوع بیل مکانیکی، همان موارد ذکر شده می‌باشند. اما چرخ‌های زنجیری و معمولی، کابل، جک هیدرولیکی و … نیز از جمله تجهیزات و قطعات این ماشین‌ها می‌باشند.

    بررسی قدرت و عرض بیل مکانیکی

    بیل مکانیکی با توجه به نوع و برند ساخته شده دارای قدرت‌های متفاوتی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت که بیل‌های مکانیکی دارای قدرت یکسانی نیستند و قدرت حفر در آن‌ها به عواملی بستگی دارد. بدیهی است هر چه قدرت یک بیل مکانیکی بیشتر باشد، کیفیت و قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

    شما بسته به نوع کاربرد خود برای استفاده از انواع بیل مکانیکی می‌توانید دستگاهی مناسب با قدرت مد نظر خودتان را انتخاب کنید. معمولا برای پروژه‌های سخت مانند کار در معادن، حفر تونل در کوه و… از بیل‌هایی با قدرت و عرض بیشتر استفاده می‌کنند.

    اما برای عملیات خاکبرداری سطحی یا لایروبی کردن رودخانه می‌توان از بیل مکانیکی با عرض و قدرت کمتر استفاده کرد. قدرت بیل‌های مکانیکی شامل قدرت باکت و قدرت موتور دیزلی بیل است. قدرت باکت، همان قدرت بازوی حامل مواد است. و به قدرت حرکت و توانایی تخریب بیل، قدرت موتور دیزلی می‌گویند.

    از طرفی مسئله عرض بیل مکانیکی نیز در پروژه‌های راهسازی و حفاری، مسئله‌ای مهم است. معمولا برای کار در معادن یا تونل‌های تنگ از بیل‌هایی با عرض کمتر و قدرت بیشتر استفاده می‌شود تا نیروی پیشران قویتری اعمال کنند. البته تمامی این کارها باید با سنجش شرایط موجود صورت گیرد.

    از پر قدرت‌ترین انواع بیل مکانیکی می‌توان به برندهایی مانند کوماتسو، دوسان، هیتاچی، ولوو، هیوندا و… اشاره کرد.

    منظور از خط در بیل مکانیکی چیست؟

    خط یک نشانه اختصاری مخصوص برای شناسایی بیل مکانیکی به شمار می‌رود. از طریق این خط‌ها می‌توان به اطلاعاتی در مورد ماشین مورد نظر دسترسی پیدا کرد و مورد مناسب را پیدا کرد. کمپانی و کارخانه‌های بزرگ تولید ماشین آلات راهسازی برای نشان گذاری محصولات خود از خط‌هایی استفاده می‌کنند.

    در واقع این خط‌ها، تفاوت‌های موجود در بیل‌های مکانیکی را نشان می‌دهند. معمولا هر چقدر اعدادی که پشت این خط‌ها قرار می‌گیرند از ارزش بیشتری برخوردار باشند، کیفیت بیل مکانیکی نیز بهتر است. پس می‌توان از طریق خط‌ها و اعداد تعبیه شده روی بیل‌های مکانیکی به کیفیت آن‌ها پی‌برد.

    این خط‌ها عوامل مختلفی مانند میزان ظرفیت موتور، میزان ظرفیت باکت، میزان سوخت و… را شرح می‌دهند.

    راهنمایی برای خرید قطعات بیل مکانیکی

    همانطور که بررسی شد، خرید قطعات بیل مکانیکی امری خطیر و مهم است. چرا که این قطعات به طور مستقیم روی کارکرد بیل مکانیکی تاثیر می‌گذارند. بنابراین باید در خرید قطعات دقت کنید تا محصولی با کیفیت و تضمین بالا خریداری کنید.

    از طرفی با وجود قیمت بالای قطعات خارجی، بهتر است از محصولات داخلی با کیفیت استفاده نمایید. در اینصورت ضمن پرداخت هزینه‌ای مناسب به محصولی با کیفیت دسترسی پیدا خواهید کرد. گروه صنعتی تسیکو، از معتبرترین گروه‌های صنعتی در ایران به شمار می‌روند که انواع تجهیزات ماشین آلات را در کیفیت و تضمین بالا در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند.

    تجربه، سابقه و رضایت مشتری از دستاوردهای چندین ساله این مجموعه تولیدی به شمار می‌روند.

    مسئله قیمت تجهیزات و قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی نیز مسئله‌ای مهم محسوب می‌شود. اما لازم است بدانید که قیمت تجهیزات و ماشین آلات دستگاه‌های مکانیکی با توجه به افزایش و کاهش نرخ ارز و نوسانات بازار به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند.

    بنابراین نمی‌توان قیمتی مشخص برای این ابزار آلات در نظر گرفت. برای آگاهی از قیمت محصولات در سایت تسیکو می‌توانید با شماره ۰۳۵۳۸۲۲۱۲۵۴ ( داخلی ۱۰۱ – ۱۰۲ ) تماس بگیرید. از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با مجموعه تسیکو می‌توانید به واتساپ پیام دهید.

    شماره واتساپ:

    دیدگاهتان را بنویسید