Loading…

READY TO ROCK?

Click the button below to start exploring our website and learn more about our awesome company
Start exploring

۹۹ درصد از ابلاغهای قضایی در نوشهر به صورت الکترونیک انجام می شود

ایسنا/مازندران رئیس دادگستری نوشهر، بهره گیری از سامانه هوشمند را علت اصلی کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده ها برشمرد و گفت: در گذشته ابلاغ قصایی به صورت سنتی بود اما در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیک انجام می‌شود.


به گزارش ایسنا، حمزه علیپور شامگاه یکشنبه ۴ تیرماه در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد دستگاه قضا در شهرستان نوشهر پرداخت و اظهارکرد: در یک سال گذشته ۱۱۳۷ پرونده از سال باقی مانده بود که طی این مدت ۱۶ هزار و ۸۹۲ فقره پرونده وارد شد که ۱۷ هزار و ۸۶ پرونده مختومه شد و ۹۴۳ فقره نیز باقی مانده است.


وی با اشاره به موجودی پرونده در شورای حل اختلاف، افزود: از سال گذشته ۳۴۶ فقره پرونده باقی مانده بود و طی یک سال ۸۲۴۳ فقره وارد شد و ۸۳۲۶ فقره مختومه شد که آمار عملکردی رشد ۹۲ درصدی را نشان می دهد.


وی از رتبه نخست دادگستری نوشهر در زمینه صلح و سازش در شورای حل اختلاف  خبر داد و یادآور شد: شواری حل اختلاف برگرفته از بطن مردم است و بخش عظیم پرونده ها با این شورا حل می‌شود.


رییس دادگستری نوشهر تصریح کرد: تمامی دعواهای خانوادگی به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود؛ از این رو در سال گذشته رسیدگی  ۷۸درصد پرونده ها منتج به سازش شد.


علیپور اطاله دادرسی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده های قضایی  را یکی از علل نارضایتی  مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: سیاست اخیر دستگاه قضا ضمن دقت، سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها است.


وی متوسط زمان رسیدگی به پرونده را درگذشته ۷۶روز اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در شورا به صورت میانگین ۲۵ روز است و کمتر از ۱۰ روز وقت رسیدگی در دادگاه مشخص می شود.


وی چابک سازی کل پرونده ها را یکی از مهم ترین اقدامات برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها ۱۱۰ فقره پرونده مسن یعنی بیش از یکسال در دادگاه وجود دارد.


علیپور با اشاره به تعامل با دستگاه های اجرایی خصوصا بانکها در مورد ثبت ثنا، گفت: این موضوع موجب تسریع در امر رسیدگی می شود.


وی استفاده از سامانه هوشمند را موجب کاهش اطاله دادرسی در استعلامات قضایی عنوان کرد و ادامه داد: تعداد ۲۸ استعلام برخط داریم و هدف از آن تسریع در خدمات رسانی است.


رئیس دادگستری نوشهر، هوشمند سازی و پرونده های بدون‌کاغذ را یکی از اقدامات موثر دستگاه قضایی دانست و اضافه کرد:


در پرونده الکترونیک صفحه کاغذی وجود ندارد و متقاضی از اخرین اقدامات قضایی پرونده خود مطلع می شود و امکان گم شدن در این خصوص وجود ندارد.


علیپور، جلوگیری از بایگانی و صرفه جویی در مصرف کاغذ را از مزایای آن برشمرد و اعلام کرد: بیش از ۹۳درصد پرونده ها در دادگاه و صد درصد پرونده‌ها در شورای حل اختلاف به صورت الکترونیک انجام می شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط با زندانی نیز به صورت الکترونیک انجام می شود، افزود: ارتباط شخص زندانی با مقام قضایی به صورت ویدیوکنفرانسی با زندان برگزار می‌شود .

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگربهترین مشاورین کسب و کار چه ویژگیهایی دارند

دیدگاهتان را بنویسید